Sökområde Skövde Skaraborg Sverige

Enhetschef för medicinska sekreterare till ny spännande tjänst på SkaS

Publicerad
12 juni
Sista ansökningsdag
30 juni
Arbetsgivare
Skaraborgs Sjukhus , Område Medicin , M4 , Administration
Arbetsvillkor
Tillsvidare
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön, Fast månadslön
Antal platser
1
Ort
Skövde
Skaraborgs Sjukhus( SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och är över 4500 medarbetare.Vi arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård.Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv.Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats.



Akutmottagningen i Skövde tar hand om alla typer av akuta sjukdomstillstånd och trauma hos patienter i alla åldrar.

Med över 50 000 besök årligen är vi en av landets största akutmottagningar och sedan 2017 driver vi en framgångsrik akutläkarsatsning. I verksamhetsområdet ingår också ambulanssjukvården samt en medicinsk och en kirurgisk akutvårdsavdelning. Detta erbjuder en unik möjlighet att vara med i utvecklingen av en bred akutverksamhet i en organisation med en väl sammanhållen akutsjukvårdskedja. Vi är i en utmanande och spännande planeringsfas för att bygga en ny akutmottagning som planeras vara klar inom några år.

 

Beskrivning

Som Enhetschef/chefsstöd Akutläkarkliniken hos oss får du ett varierande och stimulerande arbete där du dels kommer att vara Enhetschef för verksamhetens ca 20 st medicinska sekreterare samt även ha en nyckelroll som stöd för den fortsatta utvecklingen av vår akutläkarsatsning.

Som Enhetschef för verksamhetsområdets medicinska sekreterare på akutmottagningen och Mava/Kava leder och ansvarar du för enhetens arbete, utveckling och ekonomi. Du ingår i ledningsgruppen på M4 och du har ett nära samarbete med övriga enhetschefer på verksamhetsområdet liksom med stödfunktionerna HR, ekonomi och verksamhetsutveckling.

I tjänsten ingår även ett uppdrag som chefsstöd/vårdadministrativ sekreterare till Processchef för Akutläkarkliniken. I detta uppdrag ingår att bistå processchef med administrativa arbetsuppgifter samt att bistå denne i verksamhetsplanering i nära samarbete med läkargruppen. Du kommer att hantera dagliga ärenden för att få verksamheten att flyta på smidigt. Specifika ansvarsområden innefattar bland annat att hantera rutiner vid nyanställning, schemaläggning och personaladministration (Heromarapportör) för läkargruppen. Vidare bokar och samordnar du möten och skriver mötesanteckningar samt arbetar tillsammans med studierektorn med ST-planering och utveckling av klinikens utbildningsorganisation. Tjänsten innebär också en viktig roll när det kommer till arbete med kommunikation och kunskapsstöd på det nya intranätet. Då tjänsten är ny kommer du själv att vara med och ta fram rutiner och arbetssätt för dina ansvarsområden.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare eller annan administrativ utbildning. Du är bra på att kommunicera, du har lätt för att skapa förtroende i samarbetet med andra människor och du har en god problemlösningsförmåga. Du har helhetssyn, tänker långsiktigt och har förmåga att ta initiativ till förändring och utveckling av verksamhet och medarbetare.

Då arbetet innebär många olika kontaktytor är du kommunikativ och behärskar det svenska språket mycket väl i tal och skrift. Du är lyhörd för sammanhanget du befinner dig i och kan anpassa dig utifrån person och situation. För att trivas i rollen ser vi att du har hög grad av ansvarskänsla, att du arbetar strukturerat och självständigt, samt att du ser IT-stöd som en möjlighet att utveckla verksamheten och ditt eget arbete.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap, personal- och ekonomiansvar. Likaså ser vi det som en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i Heroma och schemaläggningssystemet Medinet.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet!

 

Övrigt

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka.

Välkommen med din ansökan! Bifoga meritförteckning och betygskopior.



Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Till ansökan
logotype

Skaraborgs Sjukhus , Område Medicin , M4 , Administration


Postadress
HR-Funktionen
54185 Skövde

Kontaktperson
Hans Halén, Verksamhetschef
0763-47 22 48
Arbetsförmedlingen logo

Annonsen är hämtad från Arbetsförmedlingens platsbank.

Länk till platsannonsen hos Arbetsförmedlingen

Denna site använder cookies för att leverera en bättre användarupplevelse till Dig som besökare.
Genom att använda siten samtycker ni till användandet av dessa. Läs mer om hur vi skyddar Din integritet genom användandet av våra sidor.
Jag förstår, stäng denna information